אומנם זה עוד קיים היום במקומות מסויימים אך כבר פחות ופחות, והמבוגרים בינינו זוכרים עוד את התקופה בה לא היו ברקודים על מוצרים. זה אומר שאם היינו הולכים לחנות מכולת או לכל מקום אחר בו אנו צריכים לקנות מספר רב של מוצרים, הקופאית הייתה חייבת לברר מה מחירו של כל מוצר ומוצר וכך לחשב את מה שאנו קונים. היום העבודה יעילה הרבה יותר בעזרת הטמעת ברקודים וזיהויים על ידי סורק ברקוד ניתן לדעת מהו כל מוצר ומה מחירו בלי להקליד אותו. הנה כמה דברים שלא ידעתם על ברקודים ועל הסורקים שלהם ואיך הם תפתחו

 סורק ברקוד – התפתחות הברקודים

הכול התחיל בשנת 1948 והמשיך לאחר כמה שנים בסביבות 1971 כשבהתחלה היו אלו שני אנשים שהמציאו את השיטה, ובהמשך השיטה פותחה על ידי חברת IBM. הצורך במשהו שיזהה כל מוצר ומוצר היה הכרחי ככל שעולם השיווק והמכירות הלך והתפתח וככל שתרבות הצריכה הלכה ונהייתה משמעותית יותר, היה ברור שחייבים להתייעל. שני סוגי הברקודים הראשונים היו הפשוט יותר שמורכב מספרות ואותיות אך עד 20 כאלו, והשני היה כבר של מאות תווים שונים. בשנים שלאחר מכן כבר הומצאו קודים נוספים כמו ה-QR המוכר ודומיו.

סורק ברקוד

 

 איפה צריך את זה?

כפי שציינו כל קוד מייחד כל מוצר ומזהה אותו על פי סוגו ועל פי המחיר שלו, ובעסקים בהם מוכרים מספר רב של מוצרים חייבים סורק ברקוד אשר סורק אותו במהירות ומכניס את הנתונים למחשב. תאר לעצמכם את עצמכם קונים בסופר השכונתי 30 מוצרים ומכים עד שהקופאית תקליד כל אחד מהם… הייתם מהר מאוד מאבדים את הסבלנות נכון? ברשתות הגדלות הצורך הינו רב יותר וכך על ידי הקודים הללו והסורקים המהירים שלהם ניתן להעביר מספר רב של מוצרים בקופה ובמהירות גבוהה.
עולם העסקים עובר כל הזמן שדרוגים ובשביל להגדיל את מחזור המכירות יחד עם להיטיב את חווית הקנייה חייבים טכנולוגיה שתעשה את הכול נוח יותר, נגיש יותר וקל הרבה יותר והסורקים הללו הם חלק מכך.
ליצירת קשר עם חברת גלובתג התקשרו 03-9718787